תיעוד מהטבע • טיול שבועי: פינקלר טייל בשבילי הכלניות בנגב

    כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on תיעוד מהטבע • טיול שבועי: פינקלר טייל בשבילי הכלניות בנגב
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבילי כלניות ובארות בצפון הנגב. כל אלו לצד מגוון פעילויות לכל המשפחה: פיינטבול וירקות, מבוך תבלינים, חוות צאן וארוחת גבינות

    בימים אלו, לאחר מנת הגשמים היפה שירדה בצפון הנגב (כן, בהחלט לפי הנתונים) פורחות אלפי כלניות במרחבי צפון הנגב הנפרשות כמרבד אדום מרהיב וססגוני. בעיצומו של החורף פורחות הכלניות בשפע רב בכל הסביבה. משטחים אדומים מכסים את פני כל הארץ. בין לבין עולים עשבים ירוקים, והתחושה היא שאנחנו בכלל באירלנד הירוקה ולא בנגב.

    ובכלל, תשכחו את כל מה שידעתם על הנגב. על האדמות הצחיחות, על קשיי התחבורה וכבישים משובשים, על כך שאי אפשר לגדל כלום ובעיקר, שאין מה לראות. לא עוד. הנגב הפך בשנים האחרונות לקרקע פוריה. חקלאים מצליחים משיקים תוצרת חקלאית משובחת, (סעו לחממות של סוויסה בשדה צבי) מסלולי טיול נפרצים מכל עבר (כמו באר מרווה), פריחה מדהימה של אטרקציות ויזמות  על פני מרחבים מוריקים מגידולים חקלאיים ושפע של פעילויות לכל המשפחה.

    באר מרווה

    אתר חדש שנפתח לאחרונה, באר מרווה, הינו חלקת יער נהדרת שלא היתה נגישה עד השנה. (הדרך יוצאת מזרחה ממש מצומת הכניסה לעלומים).

    האתר הנקרא על שם מרוה בביאן, בת קבוץ עלומים,  שנפטרה בדמי ימיה, שזור כולו בפריחה  אדומה מרהיבת עין. אביה רפי, קב"ט הקיבוץ, החליט להנציח את זכר ביתו בדרך המיוחדת הזו "מרווה היא גם שמה של הבת וגם מרווה היא את האדמה" הוא מספר לנו תוך כדי צעידה על השביל. אורכו כק"מ וחצי ואם תמשיכו על דרך הכורכר שנפרצה כאן תגיעו עד ליער שוקדה, אם פריחת הכלניות.
    כלניות בשוקדה

    היער  נטוע כולו בעצי אקליפטוס ובלא הסבר של ממש הוא מתכסה מאמצע החורף ועד לתחילת האביב במרבדים אינסופיים ואדומים של כלניות. לראות ולא להאמין. ואחרי הפרחים לאתרי הסביבה.

    צבע בתוך הטבע- פיינטבול כשר

    בתוך מתחם משק 39 במושב שדה צבי (על שמו של צבי הירשפלד), בינות לשדות חיטה מוריקים וחממות עשירות בירק ססגוני, ממוקם אתר הפיינטבול הגדול בישראל והסגור בשבת.
    פיינבטבול

    משחק הפיינטבול (כדורי הצבע), הפך לאחת הפעילויות המשפחתיות והקבוצתיות הפופולריות  אצלנו. במתחם, שטח משחק מאתגר לקבוצות (לילדים בגילאי 11 ומעלה), עמדות קליעה למטרה ברובי צבע (לילדים הקטנים זו חוויה של ממש לירות ברובים ולהפיל בקבוקים) ופינה לאוכל שהבאתם מהבית.

    בחצר המתחם שוק איכרים הפועל בימי "דרום אדום" בימי שישי ולאחריו זה ימשך בימי רביעי. כמשפחה שומרת מצוות הקפידו כאן מאד על שנת השמיטה ואפילו קנה הסוכר שצמחו, משמשים כמחיצות להסתתר בהם מפגיעות כדורי הצבע.
    שוק חקלאי

    מבוך מרים "בשביל התבלינים והבשמים" במושב ניר משה

    שבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים ורק דרך אחת לצאת מזה, איך? פשוט להריח וליהנות. הביקור כולל הכנת שקיות ריח וחליטות תה מצמחי המבוך. מתאים מגיל 4 עד 104. בכל פינה תבלין אחר. אזוב לצד נענע, מרווה לצד לימונית, ארבעת המינים לצד שבת המינים והיד עוד נטויה (300 סוגים שונים של צמחים) שתולים כאן. חפשו.
    דרך התבלינים

     אצל השף רודד

    אוכל מיוחד וטעים להפליא כולל סדנאות תמצאו במושב שרשרת על שמו של משה שרת. השף רודד (נכון שזה שם מיוחד?) מארגן ומבשל  סדנאות בישול באווירה כפרית, בביתו. פיוז'ן של טעמים – שילוב בין המאכלים של פעם לטרנדים של המטבח העכשווי. שפע ירקות ופירות טריים מחקלאי המושב ומגינת הירק של השף. טיפים וסודות לבישול גורמה, אוכל טעים ובריא וחומרי גלם משובחים.

    סדנת אסאדו בפרנה, סדנה איטלקית, סדנת אסאדו בפרנה ועוד. בסוף אוכלים מה שלומדים.

    בתיאום מראש  054-7730379

    בחצר של אורה-כפר מימון

    סיור בבוסתן של כמאה, עצי פרי אקזוטיים ייחודים בליווי הדרכה, הכולל טעימת מיצים וליקרים תוצרת בית מפירות הבוסתן. סיורים בימים א-ו, בתיאום טלפוני מראש, סגור בשבת.

    מחלבת צאלה

    סיורים מודרכים, טעימת גבינות ללא תשלום,  וכל זאת במהלך כל היום. משפחה שהגיעה לאזור לפני עשרות שנים, בנתה את ביתה כחוות בודדים עוד הרבה לפני שבכלל ידעו על השם הזה, ומיבולה נהנים היום.

    ניתן להזמין מראש ארוחות לקבוצות, סדנאות להכנת גבינה וגולת הכותרת מארזי פיקניק. לאכול בטבע מיבול ארצנו בכשרות הרבנות, בהחלט חוויה משפחתית.

     "חץ שחור" בדרך לעלומים

    באתר שהוקם  על כביש שדרות –סעד "חץ שחור", אתר מורשת  הקרב של הצנחנים, מובא סיפורם של כל פעולות התגמול, תוך כדי תצפית על כל רצועת עזה. רק כשעומדים על הגבעה הנישאת הזו מבינים את מושג יישובי הספר של מדינת ישראל, זאת, באמצעות מסלול סיור יפה, על רקע אדמות הנגב הצפוני.

    מעוז מול עזה

    מבט נוסף על עזה  מצוי לא הרחק משם ,ב"מעוז מול עזה", שם  מתקשרים ימי מלחמת העצמאות עם ההווה. מוזיאון הממוקם בבניין היחיד ששרד  מקיבוץ סעד  בתקופת מלחמת העצמאות .שלושה קיבוצים דתיים  שאת סיפורם מביא  המוזיאון עמדו באזור בעקשנות אל מול  הצבא המצרי הגדול: בארות יצחק, כפר דרום וסעד. עשור אחרי גירוש יהודי כפר דרום אנו שבים לנדבך נוסף של הגוש שחרב. חזיון אור קולי מתאר את האוירה הכללית  ששררה באותם ימים: קו המים הראשון  לנגב, מעללי הפלמ"ח, משטר המים ומעל לכל תצפית אל הים התיכון, הגדר החדשה, ומבט אל הגוש שהיה.

    הביקור במקום כולל סיור מודרך במוזיאון, חיזיון אור קולי (ב- 4 שפות)  ותצפית אסטרטגית ביטחונית מגג המבנה, אל עבר עזה.

    פרטים נוספים ומידע http://www.habsor.co.il/

    לתוכניות 'על המפה' בהגשת קובי פינקלר ב'קול חי' הקליקו כאן



    0 תגובות